افزایش ۵ ۶ درصدی اهدای خون همدانی ها در سال گذشته

ایسنا/همدان مدیرکل انتقال خون استان همدان از افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون مردم نوع‌دوست این استان در سال گذشته نسبت به مشابه سال قبل خبر داد.


دکتر افشین محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی سال گذشته در استان همدان ۴۴ هزار و ۳۳۲ واحد خون و ۸۷۲ واحد پلاکت فرزیس اهداء شده که این میزان اهدای خون به نسبت سال ۱۴۰۱ حدود ۵.۶ درصد افزایش داشته است.


وی همچنین با اشاره به اهدای ۳۸۷۲ واحد خون و ۹۹ واحد پلاک فرزیس در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ در استان همدان افزود: در سال گذشته ۱۰ هزار و ۷۱۵ واحد از مازاد نیاز خون استان همدان به سایر استان‌ها ارسال شده است.


محمدی خاطرنشان کرد: فرآورده‌های خونی دارای تاریخ انقضاء هستند بنابراین برای اینکه تاریخ فرآورده‌های خونی نگذرد بعد از پاسخگویی و تأمین نیاز بیمارستان‌های سطح استان، مازاد فرآورده‌های خونی با هماهنگی لازم از طریق شبکه ملی خون‌رسانی به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.


مدیرکل انتقال خون استان همدان تصریح کرد: در همین رابطه تهران، زاهدان و بندرعباس از جمله استان‌هایی بوده‌اند که فرآورده‌های خونی مازاد نیاز استان همدان در سال گذشته به این استان‌ها ارسال شده است.


وی با اشاره به همکاری خوب مردم استان همدان در زمینه اهدای خون یادآور شد: در حال حاضر در استان، شهرستان‌های همدان و ملایر دارای مرکز خونگیری ثابت هستند و در این رابطه مرکز خونگیری همدان همه‌روزه صبح و بعدازظهر و مرکز خونگیری ملایر همه روزه از صبح تا ظهر دارای فعالیت است.


محمدی اضافه کرد: تیم سیار انتقال خون استان برای تسهیل در اهدای خون سایر شهرستان‌ها، یک روز در ماه به شهرستان اسدآباد، دو روز در ماه به شهرستان تویسرکان و سه روز در ماه به شهرستان نهاوند اعزام می‌شوند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *