فاز اول کارخانه نورد ورق عریض آماده افتتاح است تامین ۹۰ درصد

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت فولاد آتیه خاورمیانه با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از تجهیزات موردنیاز با توان و تکنولوژی داخلی تامین شده است، گفت: شرکت فولاد آتیه خاورمیانه پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک صادرکننده عمده مقاطع فولادی دارد.


یار محمد محمدی در نشست با رسانه‌های خوزستان که امروز (۱۵ اسفندماه) در محل شرکت انجام شد، اظهار کرد: عملیات احداث شرکت فولاد آتیه خاورمیانه در سال ۱۳۹۲ با هدف ایجاد اشتغال پایدار و تولید بومی به عنوان دو مولفه اصلی و مورد نیاز اقتصاد ملی و جامعه جوان جویای کار در شهرک صنعتی شماره ۵ شهرستان اهواز و در زمینی به وسعت ۲۰ هکتار آغاز شد و در سال ۱۳۹۵فاز اول آن به بهره‌برداری رسید.


به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از تجهیزات موردنیاز با توان و تکنولوژی داخلی تامین شده است، گفت: شرکت فولاد آتیه خاورمیانه به عنوان نخستین کارخانه تولید محصولات فولادی در شهرک‌های صنعتی است که به منظور حفظ جایگاه خود در میان رقبای داخلی و حضور مقتدرانه در بازارهای خارجی، اقدام به اجرای نظام جامع مدیریت یکپارچه بر اساس آخرین استانداردهای روز کرده است.


محمدی بیان کرد: همچنین در دیگر زمینه‌ها همچون مدیریت کیفیت محصولات، سیستم‌های ایمنی و بهداشت و همچنین محیط زیست و سایر استانداردهای جهانی و شناخته شده جایگاه خوبی داریم و موفق به دریافت گواهینامه‌ها و نشان‌ها و تقدیرنامه‌های متعدد شده‌ایم.


وی افزود: شرکت فولاد آتیه خاورمیانه با توجه به داشتن ظرفیت‌های مختلف از جمله همجواری با شرکت فولاد خوزستان برای تامین و انتقال شمش موردنیاز و نیز نزدیک بودن به بزرگراه‌ها و بنادر جنوبی کشور پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک صادرکننده عمده مقاطع فولادی دارد.


مدیرعامل شرکت فولاد آتیه خاورمیانه عنوان کرد: محصولات میلگرد تولیدی شرکت به صورت آجدار از سایز ۸ تا ۴۸ مطابق استانداردهای ۳۱۳۲ (تجدید نظر دوم سال ۱۳۹۲) استاندارد ملی ایران Astm. A۱۵ ایالات متحده آمریکا Bs٤٤٤٩ انگلستان به بازارهای داخل و خارج عرضه می‌شود. همچنین محصولات این شرکت دارای استحکام بالا و وزن مناسب هستند و استفاده از مواد اولیه مرغوب (شمش‌های تولیدی شرکت فولاد خوزستان) و کنترل کیفیت در چهار سکوی انبار شمش، قفسه‌های نورد، آزمایشگاه و انبار محصول این امکان را فراهم کرده است تا محصولاتی در حد استانداردهای جهانی به مصرف کننده ارائه شود.


مدیرعامل شرکت فولاد آتیه خاورمیانه در خصوص کارخانه نورد ورق عریض این شرکت گفت: پس از موفقیت در راه‌اندازی کارخانه نورد میلگرد طرح احداث کارخانه ۳۶۰ هزار تنی نورد ورق عریض در دستور کار شرکت قرار گرفت که پس از بررسی‌های همه جانبه، سنگ نخستین احداث این کارخانه در سال ۱۳۹۹ بنا نهاده شد و در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.


وی افزود: این کارخانه با مشارکت بانک تجارت و استفاده از ظرفیت نیروهای متخصص و مدیران کارآزموده، توانست به عنوان دومین کارخانه این مرکز در چرخه صنعت فولاد کشور قرار بگیرد.


محمدی عنوان کرد: محصول نهایی کارخانه نورد ورق عریض این شرکت، تولید ورق عریض از سایز ۸ تا ۱۰۰ و با عرض ۱۸۰۰ میلیمتر و همچنین تولید انواع ورق‌های ساختمانی St٥٢ و St۳۷ و تولید ورق‌های با استانداردهای Astm و Api و A٥١٦ و ورق‌های فولادی کم آلیاژ است.


مدیرعامل شرکت فولاد آتیه خاورمیانه گغت: این کارخانه با بکارگیری ۵۰۰ نفر از جوانان مستعد و جویای کار استان خوزستان، سهم قابل توجهی از اشتغال پایدار را از آن خود کرده است.


وی با اشاره به اینکه ظرفیت کلی کارخانه ٦٠٠هزار تن است، افزود: میزان سرمایه‌گذاری در این طرح بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان بوده و مساحت آن١٠ هکتار است و در حال حاضر فاز اول کارخانه با ظرفیت ٣٦٠ هزار تن در خطه‌ خوزستان آماده افتتاح است.


محمدی با اشاره به دیگر برنامه‌ها بیان کرد: احداث کارخانه نورد تیرآهن با ظرفیت سالانه ۴۵۰ هزار تن و احداث کارخانه فولادسازی با ظرفیت سالانه ۵۰۰ هزار تن از برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت هستند.


وی یادآور شد: شرکت فولاد آتیه خاورمیانه با بکارگیری یک هزار نفر از نیروهای جوان، مستعد و بومی استان خوزستان به طور مستقیم و ۸ هزار نفر به صورت غیر مستقیم، سهم قابل توجهی از اشتغال پایدار استان را از آن خود کرده است.


پرداخت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به فولاد آتیه خاورمیانه


همچنین در ادامه غلامرضا پرستش مدیر شعب بانک تجارت خوزستان با اشاره به چگونگی سرمایه‌گذاری در شرکت فولاد آتیه خاورمیانه اظهار کرد: بانک تجارت به عنوان تامین‌کننده تسهیلات مالی و خط اعتباری شرکت فولاد آتیه خاورمیانه از سال ۱۴۰۰ تاکنون، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت در اختیار این شرکت قرار داده است.


وی افزود: در شعب بانک تجارت خوزستان نسبت مصارف و منابع به نفع مردم خوزستان رقم خورده است. پیش از این نسبت مصارف و منابع ۱۳ درصد بود که اکنون با تلاش‌های انجام شده این رقم به بیش از ۷۶ درصد رسیده است و در حال تلاش هستیم تا این رقم به ۸۵ درصد برسد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *