ایجاد اشتغال برای جوانان از اولویت هاست

ایسنا/کردستان استاندار کردستان گفت: تقویت شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه نیز از دیگر اقدامات آتی استان خواهد بود.


 اسماعیل زارعی‌کوشا، امروز سه‌شنبه (۱۵ اسفند) در جشنواره تجلیل از جوانان برتر استان کردستان اظهار کرد: نیروی انسانی مستعد و توانمند از بالاترین ظرفیت‌های استان کردستان به شمار می‌رود که از همه ظرفیت‌ها قابل توجه‌تر و قابل اعتناتر است.


وی افزود: باید استان خود را در همه عرصه‌ها در سطح بالا تعریف کنیم و اجازه ندهیم که به کردستان به عنوان یک استان محروم نگاه کنند.


استاندار کردستان ادامه داد: محرومیت‌هایی که وجود دارد ناشی از فرصت‌های از دست رفته است چون این استان ثروت‌های بسیاری را در اختیار دارد.


زارعی‌کوشا، جوانان برتر را نماد توانمندی‌های این استان دانست و اضافه کرد: در عرصه‌های مختلف ما ظرفیت‌های بسیاری را داریم اما هنوز نتوانسته‌ایم آنها را معرفی کنیم.


وی تاکید کرد: از هر فرصتی برای معرفی آئین و آداب، بزرگی، قدمت و اصالت مردم کردستان استفاده می‌کنم چون باید دیگر نقاط نیز با این ظرفیت‌ها آشنا شوند که در این راستا رسانه‌ها نیز نقش بزرگی را برعهده دارند.


استاندار کردستان تصریح کرد: در دو سال قبل میزان ذخایر معدنی استان کردستان ۵۶۰ میلیون تن بود که امروز به بیش از یک میلیارد تُن رسیده است.


زارعی‌کوشا ادامه داد: ما خام فروشی معادن را متوقف کرده‌ایم و این را خط قرمز قرار داده‌ایم که هر نوع سرمایه‌گذاری در معادن استان باید در قالب زنجیره ارزش صورت بگیرد تا بهره معدنی آن به استان و مردم کردستان برسد.


وی خاطرنشان کرد: استان کردستان با تولید پنج میلیون تُن طلا در سال، تولید نیمی از طلای کشور را در اختیار دارد که تا آذرماه سال آینده با توجه به بهره‌برداری از مجموعه طلای قلقله سقز، ۵۰۰ تن دیگر به تولید طلای استان اضافه خواهد شد.


استاندار کردستان با اشاره به اینکه چندین پروژه کلان دولتی و بخش خصوصی در حوزه زنجیره فولاد را در استان در دستور کار داریم، اضافه کرد: سد ژاوه نیز که ۱۶ سال پیش ساخته شده اما هنوز آبگیری نشده است با رفع مشکلات زیست محیطی در نیمه اول سال ۱۴۰۳ آبگیری خواهد شد و نگرانی استان را برای فرونشست دشت‌های شرقی و مشکل اراضی دیم برطرف خواهد کرد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *